Všeobecné obchodné podmienky
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom web stránky www.rvspolok.sk medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
Predávajúcim je: Račiansky vinohradnícky spolok, Alstrova 249, 831 06 Bratislava, IČO 31790801, DIČ 2021414142
e-mail: info@rvspolok.sk.
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.
Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27.
Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho v e-shope. K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
Predmetom zmluvy je predaj služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote, a to vo forme predaja vstupeniek na podujatie z ponuky predávajúceho.
Právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami vyššie uvedených právnych predpisov, pričom právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom spotrebiteľom sa riadia Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa a právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom podnikateľom sa riadia Obchodným zákonníkom.
Tieto obchodné podmienky sú vypracované v slovenskom jazyku. Zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku.
Objednávateľ odoslaním objednávky alebo registráciou na webovej stránke, podľa toho čo nastane skôr, potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a bez výhrad s nimi súhlasí.
Uzatvorenie zmluvy
Obchodník zverejňuje na webových stránkach ponuku digitálneho plnenia, ktoré si môže objednávateľ objednať.
Zverejnenie ponuky sa považuje za návrh na uzatvorenie zmluvy. Záujemca si môže objednať vstupenky prostredníctvom formuláru zverejnenom na webovej stránke, ktorú po vyplnení fakturačných údajov a výbere spôsobu platby, odošle kliknutím na tlačidlo „Odoslať s povinnosťou platby“.
Takto uskutočnená objednávka je záväzná, pričom jej odoslaním vzniká zmluva. Uzatvorenie zmluvy obchodník potvrdí elektronickou poštou na email zadaný v objednávke, ktorého prílohou sú obchodné podmienky vo formáte pdf v platnom znení. Takto uzatvorená zmluva je záväzná, meniť alebo zrušiť ju možno len na základe dohody oboch zmluvných strán alebo z dôvodov uvedených v týchto obchodných podmienkach alebo v zákone.
Objednávateľ súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie bez fyzickej prítomnosti obchodníka a objednávateľa, najmä s využitím internetového obchodu, elektronickej pošty, telefónu a pod. pri uzatvorení zmluvy. Náklady za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré vzniknú v súvislosti s uzatvorením zmluvy, si objednávateľ platí sám, pričom tieto sa nelíšia od základnej sadzby.
Práva a povinnosti zmluvných strán
Predmetom zmluvy sú práva a povinnosti zmluvných strán.
Obchodník je povinný najmä:
- poskytnúť spotrebiteľovi informácie podľa príslušných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa a iných relevantných právnych predpisov,
- dodať objednávateľovi objednané vstupenky riadne a včas počas celej doby trvania zmluvy,
- dodať objednávateľovi všetky doklady potrebné na riadne prevzatie a užívanie digitálneho plnenia v súlade s relevantnými právnymi predpismi.
Obchodník má právo na zaplatenie ceny riadne a včas.
Objednávateľ je povinný najmä zaplatiť obchodníkovu dohodnutú cenu v lehote splatnosti a dodržiavať podmienky používania digitálneho obsahu podľa týchto obchodných podmienok.
Ceny vstupeniek
Všetky ceny služieb (vstupeniek) v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci nie je platiteľom DPH.
Platba za vstupenky
Predávajúci akceptuje platbu za objednané služby platbou bankovým prevodom alebo cez platobnú bránu podľa údajov uvedených v potvrdení objednávky.
Súčasťou objednávky e-shope je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednané vstupenky.
Cena sa považuje za zaplatenú okamihom pripísania na bankový účet obchodníka, resp. sprostredkovateľa zabezpečujúceho prijatie platby.
Dodanie vstupeniek
Predávajúci odosiela vstupenky kupujúcemu v elektronickej forme (vo formáte pdf) e-mailom najneskôr do 48 hodín od pripísania úhrady na účet predávajúceho.
Odstúpenie od zmluvy
Kedy má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy
Odstúpenie od zmluvy objednávateľa, ktorým je spotrebiteľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa. Odstúpenie od zmluvy objednávateľa, ktorým je podnikateľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, pričom ustanovenia tohto článku sa na neho nevzťahujú.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že nemá právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní, pokiaľ je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak
dodávanie digitálneho obsahu sa začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
Ako môže spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy
Ak má v súlade s týmito obchodnými podmienkami a zákonom spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy, môže ho uplatniť niektorým z nasledovných spôsobov:
písomne zaslaním oznámenia do sídla obchodníka,
elektronickou poštou zaslaním oznámenia na email info@rvspolok.sk
Reklamačný poriadok
1. Úvodné ustanovenia
- Tento Reklamačný poriadok upravuje postupy pri uplatňovaní a vybavovaní reklamácií a sťažností spotrebiteľom vstupeniek (ďalej len „Poskytovateľ“).
- Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s § 18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 568/2009 Z.z..
2. Právo účastníka na reklamáciu
- Účastník má právo reklamovať nedostatky najmä ak:
- služba nebola poskytnutá v dohodnutom rozsahu alebo kvalite,
- bola zakúpená akcia zrušená, bol zrušený zverejnený program, alebo podmienky jeho realizácie.
3. Uplatnenie reklamácie
- Reklamáciu je potrebné podať bez zbytočného odkladu po zistení nedostatku:
- písomne na adresu: Račiansky vinohradnícky spolok
Alstrova 249, 831 06 Bratislava, alebo
- e-mailom na adresu: info@rvspolok.sk
- Reklamácia musí obsahovať:
- meno a priezvisko účastníka,
- názov akcie zakúpenej vstupenky,
- opis nedostatku a návrh spôsobu vybavenia reklamácie,
- dátum podania reklamácie.
4. Lehota na vybavenie reklamácie
- Poskytovateľ je povinný vybaviť reklamáciu bezodkladne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa jej doručenia.
- Účastník bude o spôsobe vybavenia reklamácie informovaný elektronicky alebo písomne.
5. Spôsoby vybavenia reklamácie
Reklamáciu možno vybaviť:
- odstránením nedostatku služby,
- poskytnutím náhradného plnenia (náhradný termín),
- primeranou zľavou z ceny služby,
- vrátením zaplatenej ceny služby (ak nemožno nedostatok odstrániť inak).
6. Riešenie sporov
- Ak účastník nesúhlasí so spôsobom vybavenia reklamácie, má právo obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) alebo využiť systém alternatívneho riešenia sporov (ARS) podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
- Kontaktné údaje SOI: www.soi.sk
Zverejnenie
Tento Reklamačný poriadok je zverejnený na webovej stránke www.rvspolok.sk a k dispozícii na požiadanie v sídle Poskytovateľa.
